luni, 25 februarie 2013

Ca toate gospodinele desavarsite, si eu acord o mare atentie curateniei de sarbatori. Pe langa traditionalul sters praful si dat cu aspiratorul, consider ca cea mai mare atentie o necesita perdelele. Ele sunt cele care dau un aer nou si modern casei. Imi place sa imi redecorez camera ori de cate ori am ocazia si inlocuirea perdelele este cea mai simpla modalitate. Si cea mai economica, bineinteles. Camera se schimba complet cu un set nou de perdele si cateodata si o noua culoare a camerei. Nici nu e nevoie sa imi cumpar alt mobilier, pentru ca perdelele isi fac treaba foarte bine . Primesc foarte multe complimente de la prietenii mei care vin in vizita. De multe ori am fost rugata sa ii ajut cu sfaturi in materie de design interior pentru casele lor . Nu ma pricep atat de bine si nu am vrut sa fiu trasa la raspundere pentru eventualele neintelegeri , asa ca prefer sa ma ocup doar de locuinta mea. Toate lucrurile pe care le stiu le-am invatat de pe internet, de la alti oameni dornici de a invata mai mult . Anul acesta nu am avut posibilitatea financiara sa imi innoiesc pretioasele perdele asa ca am decis sa le pastrez pe cele existente.Si cum sa le fac sa arate ca noi daca nu avand grija de ele? Orice gospodina stie deja ca perdelele necesita o atentie deosebita, de aceea vom vorbi astazi despre curatarea perdelelor. Perdele sunt de obicei facute dintr-un material subtire, uneori chiar si cu model si nu se pot spala cu alte obiecte vestimentare. Acestea pot fi spalata atat la masina de spalat, cat si manual, dar trebuie sa tineti cont de mai multe sfaturi daca alegeti sa le spalati la masina. Inainte de spalarea propriu-zisa a perdelelor, faceti o inspectie sumara si verificati urmatoarele aspecte: sistemul de prindere sau de agatare si existenta panzelor de paiajen sau a altor insecte. Apoi,pentru o curatare eficienta si pentru indepartarea prafului, treceti cu aspiratorul peste suprafata perdelelor si draperiilor, dar la o viteza minima, pentru a nu risca ca perdeaua sa fie absorbita in aspirator. Perdelele necesita o pre-spalare, de aceea se recomanda sa fie lasate la inmuiat cateva ore in apa calda cu detergent.Daca perdelele sunt ingalbenite, se adauga in apa doua plicuri de praf de copt. Chiar si cele mai ingalbenite perdele se vor albi garantat.Apoi se freaca usor perdeaua, facand multa spuma pana cand murdaria este indepartata si perdeaua ramane perfect curata. Este recomandat ca perdelele si draperiile sa fie uscate intre doua cearsafuri curate. Dupa ce ati terminat cu procesul de spalare, se trece la curatarea suprafetelor cu care perdeaua intra in contact. Primul lucru de care trebuie sa avem grija sunt gemurile. Geamurile se sterg foarte bine cu un ziar sau cu raclete special concepute.Cadrul interior al ferestrei si spatiile dintre geamuri au si ele nevoie de curatare, pentru a elimina praful si eventualele urme de umezeala. Daca aveti jaluzele sau rulouri, stergeti-le cu o carpa moale, pentru a indeparta electricitatea statica.Electricitatea statica este cea care atrage praful. Fiind dintr-un material vaporos, perdelele nu necesita un timp indelungat pentru uscare. De aceea, pot fi deja montate dupa finalizarea pasilor de mai sus. Perdelele nu se calca, de aceea se monteaza cat inca sunt umede. Greutatea lor le va intinde. Cam atat despre intretinerea perdelelor, sper ca am fost de folos si spor la curatenie. Daca vreti sa aflati mai multe detalii despre perdele, vizitati site-ul procasa.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu